Grote oogst met Oogstdankdag-weekend 2020

In het weekend van 17 & 18 oktober was het opnieuw oogsten in onze Urbanuskerk tijdens Oogstdankdag, een jaarlijks terugkerende gebeurtenis welke georganiseerd wordt door de Missiegroep.
Dit jaar werd het gecombineerd met de diaconale viering, een uitstekende combinatie! Immers, diaconie ofwel dienstbaar zijn naar de ander komt optimaal tot zijn recht doordat alle producten die gedoneerd worden rechtstreeks naar de Voedselbank gaan. Liefdadigheid in optima forma.

En ook dit jaar was de opbrengst overweldigend groot! Het altaar lag bedolven onder vele verschillende producten, zoals aardappelen, wortels, uien, eieren, druiven, appels, en nog veel meer. Elly van Rooden, die de viering overigens perfect vorm gaf samen met Maurice Fontijn, merkte al gekscherend op dat het volgend jaar waarschijnlijk naast het altaar gelegd moet gaan worden, aangezien het ieder jaar meer lijkt, het daar dan te klein is en niet alles meer past….

Dit jaar was er helaas geen mogelijkheid om in te slaan bij de Wereldwinkel. Dit had alles te maken met de bestaande maatregelen als gevolg van het Corona-virus. Desalniettemin was er wel de mogelijkheid om diverse producten achter te laten of een donatie te doen, waarvoor koffie en thee bij de Wereldwinkel worden gekocht. Komt het uiteindelijk toch nog ten goede aan deze organisatie.

Als parochieteam zijn we er trots op dat onze gemeenschap toch elke keer weer zulke prachtige resultaten weet neer te zetten. Graag willen we zowel alle parochianen als de organisatie die hieraan hebben bijgedragen hartelijk danken voor hun inzet, uw bijdragen en het verzorgen van dit zeer geslaagde weekend!!

Voor een impressie, zie onderstaande foto’s.

Uw parochieteam